איך לקדוח בקיר בטון

איך לקדוח בקיר בטון?

רוצים לקדוח בקיר בטון ולא יודעים איך? המדריך הזה יעזור לכם לדעת איך לקדוח בקיר בטון. מה להכין? ואיך לבצע את הקידוח בצורה מושלמת? המשיכו לקרוא
תוכן עניינים

קידוח בקיר בטון הוא קידוח שמצריך מיומנות, תכנון וסבלנות. כדי שהקידוח יצא חלק נקי ובמקום הנכון. המשיכו לקרוא איך לקדוח בקיר בטון.

הבטון הוא חומר חזק וקשיח מאוד. וקידוח שלא ייעשה בכלים המתאימים יוביל לתקלות שונות במבחן התוצאה של הקידוח עצמו. אבל אין לכם מה לדאוג עם המדריך הבא של חברת היהלום אתם תעשו את זה כמו מקצוענים. המדריך הזה מתאים לכל מי שרוצה לקדוח חור בקיר לכל מטרה. כמו למשל לתלות מדף או תמונה, להרכיב את המתלה של הפלזמה החדשה וכדומה…

מה צריך להכין לפני הקידוח?

תצטרכו להכין את הדברים הבאים לפני שנגשים לקדוח בקיר בטון:

מקדחה

מקדחה או פטישון – לחורים קטנים ניתן להשתמש במקדחה. הכלי שאנו ממליצים עליו זה פטישון, במיוחד לחור גדולים יותר, בהמשך נפרט למה.

ברגים ודיבלים

בורג ודיבל – בחרו בבורג שאתם צריכים והתאימו לו דיבל. חור הדיבל צריך להיות טיפונת קטן מעובי הבורג. כדי שיהיה אפשר להבריג את הבורג והוא יוחזק חזק בקיר.

מקדח

מקדח – המקדח זה החלק שמתחבר למקדחה. את הגודל שלו צריך להתאים לגודל של הדיבל שבחרתם.

פלס

פלס – בעיקר שהולכים לקדוח חור לצורך תליה של מדפים. פלס זה הסרגל הזה שיש בו את הסימון באמצעות בועה שמראה לנו שאנחנו ישרים.

בטיחות בעבודה

כלי בטיחות – כמובן לשמור על הבטיחות זה דבר ראשון. לפני שמתחילים בעבודה כדאי להצטייד במשקפי מגן, כפפות עבות ואטמי אוזניים. אפשר גם להוסיף קסדה אם אתם הולכים לקדוח במקום מסובך יותר ואתם על סולם.

הכלי המומלץ לקדוח בקיר בטון

לרוב מבצעים את העבודה בעזרת פטישון. הפטישון הוא כלי המשלב בורג שמונע בעזרת קפיץ. זה מה שגורם לפטישון להקיש על הקיר בעת הקידוח. ואז הקידוח בקיר לא נתקע במקומות הקשים לקידוח.

מכינים את הפטישון או המקדחה לעבודה

יש חשיבות רבה להכנה של הפטישון או המקדחה לקראת העבודה. לשם כך יש לבחור ראש מקדח שמתאים לבורג ובעיקר לדיבל. בהתחשב בפרמטרים הבאים:

  • עומק הקידוח – את העומק של הקידוח צריך להתאים לאורך של הדיבל. במהלך הקידוח תוציאו את המקדחה. ולפי הסימון של האבק תוכלו לראות אם האורך מתאים לאורך של הדיבל.
  • עובי המקדח – איך תדעו באיזה עובי החור צריך להיות? התאימו לעובי של הדיבל בחלק האחורי. שימו את המקדח בחלק התחתון של הדיבל ותראו שהגודל מתאים. מומלץ לבחור מקדח טיפונת קטן מהדיבל. גדול יותר יהרוס את החור מפני שהדיבל יהיה רופף. ואז לא תוכלו להשתמש בבורג. רק להחליף לבורג גדול יותר.

מתחילים בעבודה אחרי שמוודאים כי השטח מוכן כמו שצריך.

קודחים! איך לקדוח בקיר בטון

כדי להבטיח כי אכן תהיינה תוצאות מוצלחות, יש להיצמד להוראות הבאות:

פעולה ראשונה – סימון מקום הקידוח

כשאנחנו רוצים לקדוח במקום כלשהו, חשוב להגדיר מראש את המקום הרצוי (סימנו בעיפרון או בעט). ואם מדובר במדף אז סמנו את שני החורים במרחק הנכון. ושימו לב שהם ישרים לאחר שתוודאו באמצעות פלס.

פעולה שנייה – קידוח שטחי

כאשר מתחילים בקידוח צריך להתחיל בעדינות בלי הפעלת כוח. הקידוח נעשה בעוצמה נמוכה ובמהירות מינימלית. התחילו בעוצמה הנמוכה ביותר של המקדחה או הפטישון. כאשר רק כך נשמרת השליטה על המכונה. ואז הקידוח באמת יהיה במקום המדויק ולא יזוז לצדדים.

כך ממשיכים אט אט בקידוח כאשר עוצרים מידי 20 שניות. לצורך קירור של המכונה כמו גם ניקוי של אבק הקידוח שנוצר. חשוב לבצע את הקידוח תוך שליטה מלאה על הפטישון ועל העבודה כולה.

פעולה שלישית – קידוח זהיר

בעת הקידוח בבטון עשויים להיפגש במכשולים שונים בתוך הבטון. אלו יכולים להיות חתיכות ברזל שנועדו לחזק את הבטון וזה גם יכול להיות צנרת ותשתיות שונות. מסיבה זו חשוב לקדוח באיטיות ובעדינות.

ואם קורה שנתקלים בגופים גדולים שתוקעים את הקידוח, חובה לעצור כדי לבדוק במה בדיוק מדובר. לא כדאי להמשיך לקדוח אם מדובר בחומרים שנועדו לחזק את הקירות. או כאשר הקידוח עלול לגרום לנזקים בתשתיות.

אם אתם בטוחים שאפשר להמשיך, והרגשתם שנתקעתם… העבירו את המקדחה או הפטישון למצב הכי חזק והפעילו כוח על הקיר. השתמשו בכוח משקל גופכם (רק בזהירות!).

פעולה אחרונה – מנקים

סיימתם לקדוח? המלאכה לא הסתיימה עדיין. כעת עליכם לנקות את החור שיצרתם. על מנת שהוא לא יישאר מלא באבק. את זה עושים בעזרת שואב אבק, בעזרת מברג או אפילו עם זרם מים.

הכנסת הדיבלים לקיר

לאחר שיצרתם את החור הגיע השלב להכניס את הבורג לקיר. בקיר בטון מומלץ להיעזר בדיבלים מפלסטיק. דיבל זה החלק שמתחבר לקיר ויש בו חור (בעובי של הבורג) שאליו מבריגים את הבורג. וכך הבורג יהיה מחוזק בתוך הקיר ולא יזוז.

חשוב לשים לב! צריך שהדיבל יהיה בעובי של החור ואפילו טיפונת יותר גדול. מפני שהדיבל צריך להיכנס בכוח אל החור, באמצעות דפיקה בפטיש. ככה תהיו בטוחים שהבורג לא יזוז מהקיר.

להבריג את הבורג

פעולה אחרונה שלכם היא להבריג את הבורג לתוך הדיבל. מומלץ להבריג את הבורג באמצעות מברגה.

אם אתם רוצים לתלות תמונה על הבורג. תשאירו קצת מרווח ואל תבריגו את הבורג עד הסוף. כנ"ל אם אתם רוצים לתלות על הבורג כל דבר אחר, כמו למשל מתלה לפלזמה שלכם.

אם אתם רוצים לתלות מדף או מתלה, תצטרכו להניח את החור מול החור בקיר. ואז להבריג את הבורג ולחזק עד הסוף.

שאלות נפוצות

איזה כלי הכי מומלץ לקדוח בקיר בטון?

הכלי שאנחנו ממליצים לקדוח הוא פטישון. מפני שהפטישון יעזור במקרים שיש קושי מסוים להמשיך את הקידוח.

מה עושים במקרה שהחור יצא גדול מידי?

במקרה כזה נחליף לדיבל גדול יותר מהדיבל שבחרנו. או שנוסיף קצת שפכטל מסביב לדיבל ונחכה שהתייבש לפני שממשיכים.

איך לסמן בקיר במקרה שיש מרחק מדויק?

במקרה כמו התקנת מדפים שהמחק בין החורים הוא מאוד מדויק. נחזיק את המדפים על הקיר. נבדוק שהמדף ישר באמצעות פלס. ונסמן את החורים בתוך החורים המיועדים של המדף.

במקרה שטעינו במקום הקידוח מה עושים?

אפשר לקדוח מחדש במקום הנכון. רק כדאי לכסות את החור הישן בשפכטל.

סיום המדריך איך לקדוח בקיר בטון

מקווים שעזרנו לכם לדעת איך לקדוח בקיר בטון. אנו בחברת היהלום ניסור בטון מתמחים בחיתוך וקידוח של בטון. אם אתם מחפשים חברה מקצועית לביצוע קידוח בטון אנחנו זה הכתובת.

להזמנת שירותי קידוח בבטון התקשרו עכשיו – 077-997-2201

אולי יעניין אותך לקרוא:

מאמרים נוספים
חיתוך וקידוח בבטון
חיתוך וקידוח: המדריך למתחיל
קידוח בטון מחיר
קידוח בטון מחיר – מה משפיע על הצעת המחיר?
מה זה קידוח יהלום
מה זה קידוח יהלום? ואלו קידוחים ניתן לעשות עם היהלום?
האם מכונת קידוח ביהלום עושה נזקים לקיר
האם מכונת קידוח ביהלום עושה נזקים לקיר
קידוח בבטון מוחלק
החשיבות של קידוח בבטון מוחלק בבית או בגינה
קידוח חור בשיש
קידוח חור בשיש בלי לעשות נזקים
השאירו פרטים ונחזור אליכם

השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם בהקדם.

תמונות ניסור בטון
מבצע ל- 30 מתקשרים ראשונים
2 פתחים (חלונות ו/או דלתות) כולל ריסוק
רק ב:
3,300 ₪
חייגו עכשיו והרוויחו את המחיר!

*המחיר לא כולל מע"מ. *עובי קיר עד 25 ס״מ. *ניסור דלתות וחלונות בגודל סטנדרטי. *תנאי עבודה סטנדרטיים. *טלח.